0

منتخبی از طراحی های سفیر

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

متاسفانه یکی از معضلات تبلیغات ما این است که تبلیغات در کشور ما در اغلب موارد فاقد هدف و استراتژی مشخصی است. وقتی از بسیاری از مدیران می پرسم که هدفتان از این تبلیغ چیست؟ می گویند خوب می خواهم فروشم افزایش پیدا کند! البته این هدف بازاریابی است نه هدف تبلیغات. هدف های تبلیغات باید به گونه ای تدوین شوند که در مراحل مختلف عمر محصول، در راستای هدف اصلی بازاریابی قرار گیرد.

تقسیم بندی اهداف تبلیغات

  می توان اهداف تبلیغات را به سه دسته تبلیغات آگاهی دهنده (Informative)، ترغیب کننده (Persuasive) و یادآوری کننده (Reminding) تقسیم نمود.

  تبلیغات آگاهی دهنده (Informative):

 این نوع آگهی هنگامی که محصول جدیدی به بازار معرفی می شود و هدف ایجاد تقاضای اولیه است بسیار مورد استفاده قرارمی گیرد. برای مثال زمانی که برای اولین بار مایکروویو به بازار عرضه شد، سازندگان آن مجبور شدند برای مدتی مردم را از مزایا و طرز کارکرد آن آشنا کنند. معمولاً پیام به کار رفته در تبلیغات آگاهی دهنده بلند می باشد. چون مجبوریم مخاطب را از کالا و ویژگی های آن آگاه کنیم بنابراین باید پیام تبلیغاتی بلند باشد تا توضیحات کاملی ارایه شود. بنابراین رسانه هایی نیز برای این کار مناسب ترند که مخاطب در آنها فرصت کافی برای دیدن و خواندن پیام را داشته باشد. مانند رسانه های چاپی و یا برخی از انواع تبلیغات محیطی مانند تبلیغ در اتوبوس، مترو و غیره.

  آگهی ترغیب کننده (Persuasive):

این نوع آگهی زمانی که رقابت افزایش می یابد و هدف ایجاد تقاضای انتخابی است مورد استفاده قرار می گیرد. در بعضی ازکشورها برخی از آگهی های تطبیقی که ازطریق آن یک مارک به طور مستقیم یا غیرمستقیم  با یک یا چند مارک دیگر مقایسه می شود تبدیل شده است. از این تبلیغات در موارد زیر استفاده می شود:
سوق دادن سلیقه مشتری به محصولی با نام تجاری خاص، مثال: عنوان یک نام تجاری خاص به نشانه پاکیزگی تشویق به خرید برند شرکت به جای برند رقیب، مثال: تبلیغ ماشین لباسشویی ایرانی در مقایسه با ماشین لباسشویی خارجی تغییر دادن دیدگاه های مشتری درباره ویژگی های محصول؛ مثال: تبلیغ بانک خاص برای نشان دادن افزایش سرعت خدمات تشویق مشتریان و جلب توجه آنها به فریادهای شرکت؛ مثال: تبلیغات بانک های دولتی برای حساب های قرض الحسنه ترغیب مشتریان به خرید امروز به جای فردا، مثال: تبلیغ هایی با پیام زود دیر می شه

تبلیغات یادآوری کننده (Reminding):

این نوع آگهی زمانی که محصول در منحنی عمر خود در مرحله بلوغ قرار می گیرد و هدف این است که مصرف کنندگان راجع به آن محصول به طور مداوم فکرکنند مورد استفاده قرار می گیرد. از این نوع تبلیغ در موارد زیر استفاده می شود:
یادآوری این موضوع به مشتریان است که محصولی ممکن است در آینده نزدیک مورد نیاز باشد. مثال: تبلیغات بیمه، تبلیغ کولر در اسفند ماه.
یادآوری محل خرید محصول، مثال: تبلیغ فروشگاه های زنجیره ای در تابلوهای سطح شهر.
زنده نگه داشتن خاطره محصول در ذهن مشتری در زمان های خارج فصل ، مثال: تبلیغات بستنی در زمستان.
همواره خاطره محصول را در ذهن مشتری زنده نگه داشتن، مثال: تبلیغ

ساعت کاری

  • شنبه تا چهارشنبه : 8.30 صبح - 9.00 عصر
  • پنجشنبه : 8.30 صبح - 7.30 عصر
  • جمعه : به صورت تلفنی شبانه روزی

تماس با ما

آدرس : کاشان - خیابان شهید بهشتی - طبقه فوقانی داروخانه دکتر خیاط - واحد 16

  • ایمیل : info@@safir-kashan.ir
  • شماره تماس : 55443207-031
  • تلفن همراه : 7177 260 0913
  • تلفن همراه : 7177 635 0910

Search